Felkod 5001 – vad innebär det?

Felkod 5001 innebär oftast att innehållet inte ingår i ditt paket.

  • Har du exempelvis paketet Viaplay som innehåller serier och film så kan du inte spela upp våra sportevent.
  • Har du rätt paket så dubbelkolla att det fortfarande är aktivt. Gå till Mitt konto -> Hantera paket på vår hemsida.
  • Om du har/haft flera användarkonton hos oss så se till att du är inloggad med kontot där du har ditt aktiva paket.
  • Får du tillgång till Viaplay genom din TV-leverantör och nyligen utökat ditt utbud med nya kanaler? Då kan det ta ett tag innan uppgifterna når oss (dock som längst 2 veckor). Gör gärna ett nytt försök om någon/några dagar.

Ifall du kollat punkterna ovan och fortfarande får upp meddelandet, vänligen kontakta vår support. Klicka på den röda knappen ”Kontakta oss” i det nedre högra hörnet av fönstret.

Var den här artikeln till hjälp?
2