Felkod 6001 – vad innebär det?

Felkod 6001 kan uppstå i olika situationer. Beroende på hur det ser ut hos dig finns det olika metoder att ta till för att få bukt med problemet.

  • Vid köp av hyrfilm:
    – Om du försöker genomföra beställningen från en mobil plattform så prova istället genom en dator. Använder du redan en dator, prova i en annan webbläsare.
    – Kontrollera att det finns pengar på ditt anslutna bank- eller kreditkort.
    – Dubbelkolla så att inte giltighetstiden för kortet har passerats. Behöver du uppdatera dina registrerade kortuppgifter så kan du smidigt göra det genom följande instruktioner.
    – Kontrollera att kortet inte är spärrat för internetköp.
  • Vid uppspelning av övrigt material (serier & film):
    Skulle felmeddelandet dyka upp vid uppspelning av annat material (ej Store) så beror det oftast på att vi håller på att ladda upp det specifika materialet till sajten, exempelvis förhandsvisningar. I sådana fall rekommenderar vi att man avvaktar en stund och testar lite senare så bör det snurra igång.
  • Felkoden dyker upp på allt material:
    Om felkoden dyker upp på samtligt material som du försöker spela upp beror det troligast på en extern mediaspelare vid namn Microsoft Silverlight. Denna spelare används i webbläsaren Internet Explorer. Vi rekommenderar att du istället använder dig av webbläsaren Google Chrome eller Mozilla Firefox, där vi kör med en inbyggd mediaspelare vid namn HTML5.

Om problemet kvarstår – välj önskat kontaktsätt till vår kundtjänst genom att klicka på den röda knappen ”Kontakta oss” nere till höger i fönstret.

Var den här artikeln till hjälp?
7