Kan jag byta betaldag?

Dagen du startar upp ditt Viaplay-paket blir din betalningsdag varje månad. Skulle det vara så att du önskar byta debiteringsdatum kan du göra det genom att kontakta vår support dagen du istället vill att dragningen ska genomföras.

När du kontaktar oss stänger vi ner ditt aktuella paket, vilket leder till att pengarna för de ännu outnyttjade dagarna skickas tillbaka till dig. Har du exempelvis den 14:e som betalningsdag varje månad och kontaktar oss för byte den 25:e, så kommer pengarna för de kvarstående dagarna du betalt för att skickas tillbaka, det vill säga från den 25:e till den 14:e i nästkommande månad.

När vi stängt ner ditt paket är det fritt fram för dig att göra en ny beställning, eftersom att dagen du startar abonnemanget på blir din debiteringsdag varje månad.

För att vara säker på att din förfrågan om byte av betaldag behandlas samma dag som du hör av dig är det bäst att slå oss en signal. Du når vår telefonsupport på nummer 0771 – 52 23 00. Linjen har öppet mellan klockan 13.00 och 21.00 på vardagar och klockan 12.00 – 19.00 på helger.

Du kan även skriva ett privatmeddelande till oss på vår Facebooksida där vi arbetar hårt för att hålla en så låg svarstid som möjligt.

Var den här artikeln till hjälp?
30