Rabatten kunde inte dras

Stöter du på problem med en värdekod? Här nedan har du lite tips och tricks du kan prova.

Abonnemang

  1. Säkerställ att du har valt rätt paket i köpflödet, läs mer här.
  2. Använder du en mobil enhet för att lösa in koden? Prova att göra det via en dator istället.
  3. Upplever du problem via webben så kan du prova att byta webbläsare, vi rekommenderar Google Chrome eller Mozilla Firefox.
  4. Får du meddelande om regionsblockering? Det kan bero på att du inte befinner dig i det land som koden är utfärdad i, eller att din IP adress inte är lokaliserad i Sverige, är detta fallet läs mer här.
  5. Är du existerande eller har tidigare vart kund? Kontrollera att värdekoden gäller för befintliga konton, detta då vissa erbjudanden är avsedda för nya kunder.

Hyrfilm

  1. Undrar du hur man går till väga, läs mer här.
  2. Använder du en mobil enhet för att lösa in koden? Prova att göra det via en dator istället.
  3. Säkerställ att du har valt en hyrfilm och inte en köpfilm, du hittar filmerna i Store. Skillnaden märks på priset (99 kr – 169 kr) samt i titeln, t.ex. ”FILMENS NAMN (Köp)”
  4. Upplever du problem via webben så kan du prova att byta webbläsare, vi rekommenderar Google Chrome eller Mozilla Firefox.
  5. Notera att du måste ha ett betalkort registrerat för att beställningen ska gå igenom. Du blir givetvis inte debiterad när du har en värdekod.
Var den här artikeln till hjälp?
2