Viaplay för Tele2-kunder

För dig som är mobil-kund hos Tele2 finns möjligheten att skaffa ett Viaplay-konto direkt genom Tele2, för att göra detta klickar du in på www.tele2.se/viaplay.

Du har möjlighet att välja mellan tre paket när du registrerar dig och den eventuella månadskostnaden kommer att läggas till på din faktura från Tele2. Engångsköp som exempelvis hyrfilmer dyker inte upp på din faktura så för att använda den funktionen behöver du registrera ett betalkort.

Glöm inte att säga upp ditt nuvarande Viaplay-paket om du redan är kund hos oss.

Paketen som finns tillgängliga är:

  • Viaplay, 99 kr i månaden – Film, Serier och Barn
  • Viaplay Sport, 399 kr i månaden – Sport, Serier och Barnserier
  • Viaplay Total 449 kr i månaden – Sport, Film, Serier och allt Barninnehåll (exklusive Pay Per View-event och Viaplay Store)

Det finns ingen bindningstid eller uppsägningstid och du kan enkelt göra ändringar i ditt utbud.

För att ändra något i ditt abonnemang så skickar du ett SMS till nummer 72641 och beroende på vad du vill göra så skriver du följande text i meddelandefältet.

  • Skriv ”TOTAL” för att uppgradera till totalpaketet, ändringen sker omgående så att du kan börja titta direkt.
  • Skriv ”SPORT” för att uppgradera till sportpaketet, ändringen sker omgående så att du kan börja titta direkt.
  • Skriv ”VIAPLAY” för att nedgradera till serier- och filmpaketet, ändringen sker när din nuvarande månad tar slut så att du får behålla sportpaketet under tiden som du redan har betalat för.
  • Skriv ”STOPP” för att säga upp ditt Viaplay-paket helt, du kommer att kunna använda tjänsten tiden som du redan har betalat för och inga fler debiteringar kommer att ske. Om du slutar att vara kund hos Tele2 så kommer ditt paket hos oss att sägas upp automatiskt.
  • Du kan även göra samtliga ändringar genom att kontakta Tele2’s kundtjänst.
Var den här artikeln till hjälp?
13