Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Ändringar för dig med Panasonic TV

Vi arbetar alltid med att förbättra vår applikation på samtliga plattformar och för att kunna hålla tjänsten uppdaterad samt leverera en så väl fungerade produkt som möjligt behöver vi tyvärr ta bort stödet för Panasonic TV från 2016 och äldre från 10-11-2020. Har du en Panasonic TV årsmodell 2017 eller nyare påverkas du inte av detta och kan fortsätta titta i vanlig ordning. Viaplay finns på en rad andra enheter som ger dig möjlighet att fortsätta ditt tittande, läs mer om dessa enheter på https://viaplay.se/devices.

Varför tar ni bort appen från äldre Panasonic TVs?

Panasonic TV-modellerna från 2016 och äldre använder en utdaterad applikation som inte längre underhålls. Detta begränsar möjligheterna för att vidare utveckla och förbättra Viaplay som produkt. Om du vill fortsätta nyttja din Panasonic TV som din primära enhet kan vi tipsa vi om en Chromecast som ett billigt och smidigt alternativ. 

Hur vet jag om detta påverkar min TV?

Följande är modellnummer som applikationen framöver inte längre kommer att fungera på: 

2014: X940 AX900 AX800 AS800 AS750 AS740 AS650 ASM651 ASE650 AS640 AX630 ASX603 AS600 AS520 AS500 

2015: CZ950 CX800 CX750 CX740 CXE720 CXM710 CX700 CX680 CX670 CR730 CR850 CXC725 CS630 CS620 CS610 CS600 CS520 CS510 CS500             

2016: DX900 DX800 DX780 DX750 DXE720 DXM710 DX703 DX700 DX653 DX650 DX603 DX600 DX730 DR850 DS630 DS600 DS503 DS500 DS40 

Vad innebär detta för mig som har en Panasonic TV från 2016 eller äldre?

Detta innebär att Viaplay applikationen inte kommer fungera framöver. Om du vill fortsätta nyttja din Panasonic TV som din primära enhet kan vi tipsa om en Chromecast för ett billigt och smidigt alternativ eller läs mer om andra enheter på https://viaplay.se/devices.

Hur avslutar jag mitt paket?

Under “Mitt konto” i inloggat läge kan du administrera ditt paket på egen hand. Läs mer om detta här.

Var den här artikeln till hjälp? 2
Kontakta oss