Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Viaplay på jobbet eller med en modifierad anslutning

Företag, hotell och skolor använder sig ofta av nätverk vars servrar är placerade utomlands. Detta kan ställa till problem när du ska nyttja vår tjänst då våra rättigheter är landsbegränsade. Det kan även hända att vissa nätverk inte tillåter streaming vilket gör att du inte kan använda Viaplay. Allmänt ska det fungera att streama Viaplay var som helst i EU.

Om du får upp ett meddelande som säger att tjänsten inte är tillgänglig i din region så kan du kontrollera din IP-adress.

  1. Börja med att kolla din IP-adress på följande sida: //www.minip.nu/.
  2. Besök https://www.maxmind.com/en/home och klistra in adressen i fältet som du finner på mitten av sidan.
  3. Klicka på knappen ”GO” och kontrollera IP-adressens lokalisering.

Om rätt land anges och du befinner dig i ett EU -land, rekommenderar vi att du provar stänga av alla övriga tjänster som t.ex. VPN och webbläsartillägg. Med andra ord, har du modifierat anslutningsinställningarna så rekommenderar vi att du byter tillbaka till din internetleverantörs standardinställningar. 

Har du inaktiverat allt övrigt och IP-adressen fortfarande är riktad mot fel land rekommenderar vi att du kontaktar din internetleverantör för att få mer info. Är du på t.ex. hotell eller kopplad till ett annat publikt nätverk rekommenderar vi att kolla med personalen på plats. 

Var den här artikeln till hjälp? 11
Kontakta oss