Vad kan vi hjälpa till med?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Det buffrar / fryser kontinuerligt även fast jag har snabb uppkoppling

Buffringsproblem är allt som oftast nätverksrelaterade och vi behöver därför säkerställa att nätverket fungerar korrekt. Först och främst rekommenderar vi att du beger dig till Hastighetsrekommendationer för internetanslutning. Det är hastigheten för Ta emot filer som det syftas på i våra rekommendationer.

Om mätningsresultatet överskrider våra rekommendationer råder vi dig att koppla från andra enheter (t.ex. datorer, smarttelefoner eller läsplattor) som är anslutna till samma nätverk. Det kan nämligen vara så att någon av enheterna upptar bandbredd på nätverket som medför att uppkopplingen blir ostabil, vilket resulterar i buffring vid uppspelning.

Skulle ovanstående inte avhjälpa problemet föreslår vi i första hand en omstart av din nätverksrouter. Stäng av den under 5 minuter och gör sedan ett nytt försök med att spela upp något material på tjänsten. Om möjlighet finns rekommenderar vi dessutom alltid att du kopplar upp dig via nätverkskabel istället för trådlöst (wifi), då det ger en stabilare anslutning. Om buffring kvarstår efter nätverksfelsökningarna kan det vara något i själva enheten som ställer till det. Genomför gärna felsökningarna i artiklarna enligt nedan:

PC & Mac:

Videon buffrar

Smart TV:

Rensa cache och cookies

Om ovanstående inte hjälper rekommenderas artiklarna nedan.

Uppdatera mjukvaran (Panasonic)

Uppdatera mjukvaran (LG)

Uppdatera mjukvaran (Samsung)

iOS (iPad & iPhone):

Nollställ nätverksinställningar

Var den här artikeln till hjälp? 5
Kontakta oss