Upplever du problem när du tittar via Chromecast? Läs mer här.

Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Felkod 1001 på Samsung TV

Om du får felkod 1001 på din Samsung TV när du använder Viaplay-appen rekommenderar vi att testa följande steg:

  • Kolla status på din internet-uppkoppling via inställningar på din TV. Om uppkoppling finns inte, koppla din wifi till TV:n på nytt.
  • Tvinga Viaplay-appen att stängas. Oftast går det till att trycka på return-knappen (pilen) tills appen stängs ned och du hamnar tillbaka till app menyn.
  • Skulle ingen av de ovanstående stegen fungera, tvinga TV:n att starta om sig med att trycka på Start-knappen tills du ser Samsung-logon på skärmen. Om det händer inte med knappen, dra kabeln ut ut uttaget för en kort stund och starta TV:n igen.

Skulle problemet fortsätta efter dessa åtgärder ta gärna kontakt med kundservice.

Var den här artikeln till hjälp? 59
Kontakta oss