Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Felkod 5001 – vad innebär det?

Felkod 5001 innebär oftast att innehållet inte ingår i ditt paket.

  • Har du exempelvis paketet Viaplay som innehåller serier och film så kan du inte spela upp våra sportevent.
  • Har du rätt paket så dubbelkolla att det fortfarande är aktivt. Gå till Mitt konto -> Hantera paket på vår hemsida.
  • Om du har/haft flera användarkonton hos oss så se till att du är inloggad med kontot där du har ditt aktiva paket.
  • Får du tillgång till Viaplay genom din TV-leverantör och nyligen utökat ditt utbud med nya kanaler? Då kan det ta ett tag innan uppgifterna når oss (dock som längst 2 veckor). Gör gärna ett nytt försök om någon/några dagar.

Ifall du kollat punkterna ovan och fortfarande får upp meddelandet, vänligen kontakta vår support. Klicka på den röda knappen ”Kontakta oss” till höger på sidan.

Var den här artikeln till hjälp? 19
Kontakta oss