Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Felkod 5001 – vad innebär det?

Felkod 5001 innebär oftast att innehållet inte ingår i ditt paket. Dubbelkolla följande punkterna för att testa lösa problemet själv:

  • Rätt paket: Har du t.ex. Viaplay-paketet som innehåller film och serier så kan du inte spela upp våra sportevent. Byt paket under Mitt konto.
  • Aktiv konto: Dubbelkolla att ditt konto är fortfarande aktiv > Gå till Mitt konto och välj rätt paket under Paket.
  • Rätt konto: Har du haft flera användare hos oss kolla att du är inloggad på rätt konto. Är du osäker, kan du söka efter möjliga konton här.
  • Partnerkund: Har du Viaplay genom din TV-leverantör och nyligen utökat ditt utbud med nya kanaler? Då kan det ta ett tag innan uppgifterna når oss, vanligtvis ska alla uppdateringar nå oss inom 24 timmar. Gör gärna ett nytt försök om någon/några dagar.
Var den här artikeln till hjälp? 21
Kontakta oss