Felkod 6001 kan uppstå i olika situationer. Beroende på hur det ser ut hos dig finns det olika metoder att ta till för att få bukt med problemet.
- Vid köp av hyrfilm:
– Om du försöker genomföra beställningen från en mobil plattform så prova istället genom en dator. Använder du redan en dator, prova i en annan webbläsare.
– Kontrollera att det finns pengar på ditt anslutna bank- eller kreditkort.
– Dubbelkolla så att inte giltighetstiden för kortet har passerats. Behöver du uppdatera dina registrerade kortuppgifter så kan du smidigt göra det genom följande instruktioner.
– Kontrollera att kortet inte är spärrat för internetköp.
- Vid uppspelning av övrigt material (serier & film):
Skulle felmeddelandet dyka upp vid uppspelning av annat material (inte hyr- och köpfilmer) så beror det oftast på att vi håller på att ladda upp det specifika materialet till sajten, exempelvis förhandsvisningar. I sådana fall rekommenderar vi att man avvaktar en stund och testar lite senare så bör det snurra igång.
- Felkoden dyker upp på allt material:
Om du använder en dator, vänligen prova att byta webbläsare. Läs mer om vilka webbläsare vi rekommenderar här.