Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Har du problem med att registrera ett nytt betalkort? Läs mer här.

Vi har märkt att några användare upplever problem med att registrera ett nytt betalningsmedel, vilket innebär att när ett nytt kort registreras så kan det uppstå ett fel, t ex att kort inte kunde registreras eller att kortet du försöker lägga till är okänt.

Vi håller just nu på att undersöka detta.

Om du har problem med att lägga till ett nytt kort så kan du pröva dessa tips för att lösa problemet:

  • Se till att kortet du försöker registrera är VISA eller Mastercard
  • Se till att kortet är öppet för internetköp på din internetbank
  • Se till att kortet kommer från en svensk bank
  • Om du försöker genomföra beställningen från en mobil plattform så prova att istället använda en dator. Om du redan använder en dator, prova i en annan webbläsare.
  • För Visa-kort behöver ”Verified by Visa” vara aktiverat alternativt ”Mastercard Secure Code” för kort från Mastercard. Kontakta din bank eller undersök på egen hand i internetbanken vid osäkerhet kring detta.

Bankkort från Nordea är automatiskt stängda för vissa internetköp och därför behöver du vid beställningen gå in på internetbanken, alternativt Nordeas bankapp, för att där öppna kortet för internetköp i 60 minuter. Läs om hur du gör här.

Var den här artikeln till hjälp? 2
Kontakta oss