Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Hur ändrar jag min betalningsinformation?

Får du upp meddelandet att kortet inte kan verifieras? Läs mer om vad det kan bero på här: Varför kan jag inte registrera mitt kort?

Om du har fått ett nytt bankkort, eller av annan anledning vill byta ditt registrerade betalkort så kan du göra det när du är inloggad på vår hemsida viaplay.se. Du kan välja att betala med VISA eller Mastercard. I dagsläget stödjer vi inte Visa Electron.

Så här gör du:

  1. Håll muspekaren över ditt namn uppe i det högra hörnet.
  2. Klicka på «Mitt konto» i menyn som rullar ner.
  3. Klicka på «Ändra betalsätt» i vänstermenyn.
  4. Fyll i uppgifterna från kortet du vill registrera.

Om du istället vill betala direkt från ditt bankkonto så finns även den möjligheten med Klarna Direkt. Då behöver du inte dela dina bankuppgifter samt så behöver du inte uppdatera i betalningsinformationen som när t.ex ens betalkort blir utgånget. Läs mer här.

Önskar du plocka bort dina kortuppgifter? Skicka då din begäran genom vårt formulär som du hittar när du klickar på den röda knappen ”Kontakta oss” till höger på sidan. Har du dock ett aktivt Viaplay-paket kan du inte ta bort dina kortuppgifter då abonnemanget förnyas månadsvis.

Var den här artikeln till hjälp? 54
Kontakta oss