Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Kan jag använda Viaplay utomlands?

Den 1:a april trädde Europeiska Unionens (EU) nya portabilitetsregleringar i kraft på Viaplay. Det innebär att du har möjlighet att ta med dig ditt lokala Viaplay på resande fot till samtliga destinationer inom EU.

Vem har bestämt de nya reglerna?
EU-kommissionen. De nya reglerna gäller för samtliga aktörer på marknaden som tillhandahåller online streaming av serier, film, sportsändningar, musik etc.

Vad innebär den nya portabilitetsregleringen?
Tidigare har Viaplay varit landsbegränsat på grund av rättighetsskäl. Framöver innebär det här att du som privatperson kommer ha möjlighet att ta med dig tjänsten till länder inom EU, för att kunna titta på samma material som hemma. Mer information om de allmänna reglerna hittar du här.

Hur påverkar detta mig som kund?
Från och med 1 april har du möjligheten att ta med dig ditt lokala Viaplay till länder inom EU. Tjänsten fungerar precis som i Sverige i form av utbud, teknik och funktioner. Tänk på att kvaliteten på materialet kan variera då den förlitar sig på nätverkets egenskap samt hastighet.

Varför fungerar inte mitt Viaplay i Norge?
I och med den nya portabilitetsregleringen kommer du inte kunna nyttja ditt Viaplay-konto i Norge då de inte är med i EU. Du kan däremot ladda ner många av våra serier och filmer i Viaplay-appen på din mobil eller surfplatta när du befinner dig i Sverige, för att sedan spela upp dem offline i länder som inte är med i EU. Mer information om hur du använder offline-funktionen finns här:

Hur ser jag innehåll offline i min iPad eller iPhone?
Hur ser jag innehåll offline i min Androidenhet?

Vänligen notera att kanaler-funktionen inte är tillgänglig utanför Sverige.

Var den här artikeln till hjälp? 90
Kontakta oss