Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Kan jag byta betaldag?

Du kan byta betalningsdag på följande sida: account.viaplay.se/changedate.

I och med att den dag du startar abonnemanget blir din betalningsdag varje månad kommer ditt nuvarande abonnemang stängas ner vid bytet, samtidigt som ett nytt paket startas upp. Det innebär att du direkt blir debiterad för en ny månadsperiod. Återbetalning sker för de outnyttjade dagarna av din tidigare månadsperiod.

Exempel:

Din betalningsdag är den 16:e varje månad och du vill byta till 28:e. Gå då till account.viaplay.se/changedate den 28:e och byt betaldag. Detta händer:

  1.  Vi stänger ner ditt aktuella paket. Pengarna för de ännu outnyttjade dagarna skickas tillbaka till dig, det vill säga dagarna mellan 28:e och 16:e i nästkommande månad.
  2. Paketet startas upp på nytt och vi drar pengarna för din nya månadsperiod direkt.
  3. Dina framtida debiteringar kommer nu att ske den 28:e varje månad.

Kvitton som redovisar återbetalning och dragning hittar du i din köphistorik.

I vissa fall är inte byte av betalningsdag möjlig/lämplig. Informationen på account.viaplay.se/changedate anpassas efter just din betalningssituation. Några anledningar kan vara:

  • Du har en pågående rabattperiod.
  • Vi väntar på din senaste betalning (kontrollera t ex giltighetstiden på ditt registrerade betalkort).
  • Du har startat ditt abonnemang genom iTunes eller Tele2.
  • Viaplay ingår i ditt Viasatabonnemang.
Var den här artikeln till hjälp? 49
Kontakta oss