Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Ljudproblem Playstation 3

Sedan den senaste uppdateringen till PlayStation 3 har vissa användare tappat ljudet i Viaplay-appen. Lösningen nedan är beprövad och löser detta för många användare, testa gärna!

När ditt PlayStation 3 är avstängt:

1. Håll ned On-knappen på konsolen (ej kontrollen) tills du hört två beep-ljud.
2. Välj HDMI som ljud och bild.
3. Gå till Inställningar > Ljudinställningar > Inställningar för ljudutdata
4. Klicka på HDMI och välj Manuell
5. Bocka ur samtliga alternativ som inkluderar ”Dolby” och ”DTS2”
6. Bocka i samtliga alternativ med ”Linjär PCM 2 kan.” samt ”AAC”
7. Bläddra till höger och välj ”Bekräfta”
8. Starta om ditt PlayStation 3 och testa på nytt.

Notera att om din konsol är seriekopplad med ett HiFi-system eller dylikt måste enheten vara konfigurerad för PCM-ljud. De flesta enheter gör detta automatiskt, men detta är ingen garanti.

Skulle ovan inte få bukt med ljudet kan du givetvis kontakta oss så tar vi oss en närmare titt på problemet.

Var den här artikeln till hjälp? 13
Kontakta oss