Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Viaplay finns tillgängligt inom hela EU

Den 1:a april 2018 trädde Europeiska Unionens (EU) nya portabilitetsregleringar i kraft på Viaplay. Detta kommer att medföra att du har möjlighet att ta med dig ditt lokala Viaplay på resande fot till samtliga destinationer inom EU.

Vad innebär den nya portabilitetsregleringen?
Tidigare har Viaplay varit landsbegränsat på grund av rättighetsskäl. Framöver innebär det här att du som privatperson kommer ha möjlighet att ta med dig tjänsten till länder inom EU, för att kunna titta på samma material som hemma. Mer information om de allmänna reglerna hittar du här.

Hur påverkar detta mig som kund?
Från och med 1 april har du möjligheten att ta med dig ditt lokala Viaplay till länder inom EU. Tjänsten fungerar precis som i Sverige i form av utbud, teknik och funktioner. Tänk på att kvaliteten på materialet kan variera då den förlitar sig på nätverkets egenskap samt hastighet.

Varför fungerar inte mitt Viaplay i Norge?
I och med den nya portabilitetsregleringen kommer du inte kunna nyttja ditt Viaplay-konto i Norge då de inte är med i EU. Du kan däremot ladda ner många av våra serier och filmer i Viaplay-appen på din mobil eller surfplatta när du befinner dig i Sverige, för att sedan spela upp dem offline i länder som inte är med i EU.

utomlands utomlands utomlands utomlands utomlands

Var den här artikeln till hjälp? 18
Kontakta oss