Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Rabatten kunde inte dras

Stöter du på problem med en värdekod? Här nedan har du lite tips och tricks du kan prova.

3 månader för priset av 1

Erbjudandet gäller enbart för kunder som inte har ett aktivt abonnemang i dagsläget.

    1. Om du redan är inloggad på ett aktivt abonnemang, besök Viaplay.se och säkerställ att du är utloggad (klicka på ditt namn upp till höger och välj logga ut).

    2. Klicka här och fyll i dina uppgifter (erbjudandet är avsett för samma e-postadress du mottog meddelandet på)
    3. Fullfölj startstegen och börja titta!

Abonnemang

    1. Säkerställ att du har valt rätt paket i köpflödet, läs mer här.
    2. Använder du en mobil enhet för att lösa in koden? Prova att göra det via en dator istället.
    3. Upplever du problem via webben så kan du prova att byta webbläsare, vi rekommenderar Google Chrome eller Mozilla Firefox.
    4. Får du meddelande om regionsblockering? Det kan bero på att du inte befinner dig i det land som koden är utfärdad i, eller att din IP-adress inte är lokaliserad i Sverige, är detta fallet läs mer här.
    5. Är du existerande eller har tidigare varit kund? Kontrollera att värdekoden gäller för befintliga konton, detta då vissa erbjudanden är avsedda för nya kunder.

Hyrfilm

    1. Undrar du hur man går tillväga, läs mer här.
    2. Använder du en mobil enhet för att lösa in koden? Prova att göra det via en dator istället.
    3. Säkerställ att du har valt en hyrfilm och inte en köpfilm, du hittar filmerna i Hyr & köp. Skillnaden märks på priset (99 kr – 169 kr) samt i titeln, t.ex. ”FILMENS NAMN (Köp)”
    4. Upplever du problem via webben så kan du prova att byta webbläsare, vi rekommenderar Google Chrome eller Mozilla Firefox.
    5. Notera att du måste ha ett betalkort registrerat för att beställningen ska gå igenom. Du blir givetvis inte debiterad när du har en värdekod.
Var den här artikeln till hjälp? 6
Kontakta oss