Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Säg upp ditt paket (direktkund hos Viaplay)

Är du kund genom iTunes eller Tele2? Klicka istället här för uppsägning via iTunes, eller här för uppsägning via Tele2.

Nedan guide visar hur du säger du upp ditt Viaplay-paket som direktkund hos oss.

Du kan med enkelhet avsluta ditt abonnemang när du är inloggad på vår hemsida viaplay.se genom en dator, surfplatta eller mobil. Följ stegen nedan:

  1. Håll muspekaren över ditt namn uppe i det högra hörnet och klicka på Mitt konto
  2. Till höger ser du vilket paket du har i dagsläget. Klicka på Säg upp.
  3. Följ stegen i uppsägningsprocessen. För att vara säker på att uppsägningen genomförts fullt ut, kolla efter ett bekräftelsemail. Har du inte mottagit något? Ta även en titt i skräpposten.

Vi har ingen bindnings- eller uppsägningstid på Viaplay vilket innebär att du betalar för en månad framåt – när du då säger upp abonnemanget får du tillgång till tjänsten för de dagar du redan betalt för och sedan stängs abonnemanget ner. Datum för när abonnemanget avslutas hittas under ”Hantera paket” efter genomförd uppsägning.

Ditt Viaplaykonto kommer att finnas kvar efter att abonnemanget stängs ner vilket innebär att du smidigt kan starta upp paketet på nytt genom att logga in på vår hemsida och genomföra en beställning. avsluta

Var den här artikeln till hjälp? 464
Kontakta oss