Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Viaplay utomlands

Efter att nya portabilitetsregleringen trädde i kraft i april 2018, har du numera möjlighet att ta med dig ditt lokala Viaplay till alla destinationer inom EU. Tjänsten fungerar precis som i Sverige i form av utbud, teknik och funktioner. Tänk på att kvaliteten på materialet kan variera då den förlitar sig på nätverkets egenskap samt hastighet. Mer information om de allmänna portabilitetsreglerna hittar du här.

Varför fungerar inte mitt Viaplay i Norge?
I och med den nya portabilitetsregleringen kommer du inte kunna nyttja ditt Viaplay-konto i Norge då de inte är med i EU. Du kan däremot ladda ner många av våra serier och filmer i Viaplay-appen på din mobil eller surfplatta när du befinner dig i Sverige, för att sedan spela upp dem offline i länder som inte är med i EU.

För dig som reser utanför EU rekommenderar vi att ladda ner material innan du reser. Du kan spara material på offline på dina mobila enheter så som mobilen eller surfplattan. Läs mer om offline-funktionen här.

Reser du utanför EU, rekommenderar vi också att inte ansluta enheten till ett lokalt nätverk när du använder Viaplay. Detta då vi inte har rättigheter utanför EU och därmed finns möjligheten att du blir blockerad från tjänsten eller att Viaplay-appen blir automatiskt uppdaterad och du förlorar licenserna för nedladdat material under din vistelse.

Var den här artikeln till hjälp? 4
Kontakta oss