Behöver du hjälp?

Sök bland våra frågor och svar om Viaplay!

Du kan också leta bland Vanliga frågor & svar nedan.

Viaplay utomlands

Efter att nya portabilitetsregleringen trädde i kraft i april 2018, har du numera möjlighet att ta med dig ditt lokala Viaplay till alla destinationer inom EU. Utöver dessa länder gäller detta även Norge. Tjänsten fungerar precis som i Sverige i form av utbud, teknik och funktioner. Tänk på att kvaliteten på materialet kan variera då den förlitar sig på nätverkets egenskap samt hastighet. Mer information om de allmänna portabilitetsreglerna hittar du här.

För dig som reser utanför EU rekommenderar vi att ladda ner material innan du reser. Du kan spara material på offline på dina mobila enheter så som mobilen eller surfplattan.

Reser du utanför EU, rekommenderar vi också att inte ansluta enheten till ett lokalt nätverk när du använder Viaplay. Detta då vi inte har rättigheter utanför EU och därmed finns möjligheten att du blir blockerad från tjänsten eller att Viaplay-appen blir automatiskt uppdaterad och du förlorar licenserna för nedladdat material under din vistelse.

Skulle du ha blivit blockerad från tjänsten medan du är i utlandet kan du testa följande:

1. Stäng ner appen helt så att den inte är aktiv i bakgrunden
2. Slå på flygplansläge
3. Öppna Viaplay-appen igen.

Skulle du fortfarande inte ha tillgång till tjänsten kan du testa att slå på 4g i en kort stund för att logga in på appen med detta, därefter slår du på flygläge igen.

Var den här artikeln till hjälp? 49
Kontakta oss